الثلاثاء، 14 فبراير 2012


آهـــــ .. أدركـــتْ الموقف ..
تممّام جداً ..!
***
طولَّ عمـــري ملامحي
بتدل ع حالتي بشكل واضح
أنا زعلانهــــ من ناس كثير جداً
أخذت موقف لكن ..!
أنا كنت مقتنعهـــ إني صريحهـــ
وبقول كل شئ طلع لا ..
لما اتجرح منكــــ ممكن اسكت وابتسم
مجرد حالهـــ صدمهــــ منكـــ وكتم داخل القلب
وجزء من المسامحهــــ
والأصعب الطرف الثاني ولا كأن شء حصل ..!
وف أوقــــآت لما انفجر ممكن أكون إعصآر ..!
لأني عصبيهــــ ..
بس سؤال محيرني ..؟
ليهــــ الناس تجرحني وأنا أسكت وأحاول أتعامل
ولا كأن شئ حصل وأحاول أسامح بجد ..؟
وأنا مش عندي قدرهـــ أجرح أي إنسان
 ولو جرحت  مش أنام وأصالحهم وضميري يوجعني.. ؟؟
قلتها لناس كثير " اسكت ولا أجرح " ..



هناك تعليقان (2):

  1. يمكن بسكوتك وابتسامتك بتاخدي موقف اكبر من الكلام معاهم , وهما اكيد ناس حيحسوا بكدا

    ردحذف
  2. سلمت سيدي ..لكن الشعور انعدم لدى الكثير ..!
    المشاعر تجمدت كالثلج تماماً ..
    أدام الله أيامك سعادة ..

    ردحذف

لاْ تَــمُّرّ بِصّــــمّتْ ..
عَبــّرّ عَــنّ رَأْيـــِكْ ..
انّتَقِــدْنّـِيّ قَبّلّ ..
أَنّ تَـــشّكَرّنــــِيّ ..
لَكُمّ مِنّيّ أَرَّقْ التَحِـــيَاتْ ..
وَأَطْــــيّبْ الَأمَّــــانِــــيّ ..

Ŋǿŕhαń Ĩḋяiṣ
(。◕‿◕。)